1963 – Počátky obchodního cestujícího Phil Knight nabízí firmě Tiger běžecké boty z kufru auta pro svou společnosti Blue Ribbon Sports. 1964 – Seznámení zakladetelů Phil Knight, účetní revizor v Price Waterhouse a trenér univerzitních běžců Bill Bowerman dali každý $500 na založení Blue Ribbon Sports – předchůdce společnosti Nike. 1968 – První navržená bota Bill Bowerman posílá japonskému výrobci firmy Tiger nový model boty, který navrhl. Výsledek - Tiger Cortez - se stává hitem. 1970 – The Waffle Trainer Bowerman, inspirován žehličkou své ženy, vymyslel novou strukturu podrážek. Tenisky „The Waffle Trainer" se staly nejprodávanější americkou obuví. 1971 – Zrození Nike Blue Ribbon změnilo svůj název na Nike a přijalo symbol „Swoosh" – fajfku (představuje křídlo řeckých bohů). Originální logo bylo navrženo studentkou univerzity, která byla odměněna $35 dolary. Později dostala utajené množství akcií. 1972 – Vlastní řada obuvi Nike Knight začíná prodávat svou vlastní řadu obuvi. Název značky: Nike. 1973 – První špičkový běžec s obuví Nike Steve Prefontaine, běžec na dlouhé vzdálenosti, byl prvním, kdo si obul boty Nike na závodech. 1978 – John McEnroe a Nike Tenisový superman John McEnroe podepisuje potvrzující obchod s Nike. 1979 – Nike a technologie z NASA Frank Rudy, bývalý zaměstnanec NASA, přichází do Nike s nápadem, jenž ovlivní celý obuvnický průmysl. Je vyvinut tlumící systém „Nike Air“ – odolné vaky nahuštěné stlačeným vzduchem, které se při nárazu zmáčknou a poté opět vrátí do původního stavu. 1980 – Nike získává první olympijské zlato Britský běžec Steve Ovett získává v tretrách Nike olympijské zlato. Nike se dostalo do podvědomí veřejnosti, prodej 2.4 milionů akcií, $11 za každou. Po několika rozštěpeních, akcie Nike se prodávají za $78. 1983 – Úspěch na sportovním poli, ovšem propadák managementu Joan Beneitová v botách Nike překonává ženský maratonský rekord. O čtyři měsíce později 24 sportovců ve výstroji Nike získává medaile na prvním atletickém mistrovství světa v Helsinkách. Reebok se zmocnil vzkvétajícího trhu na poli ženského aerobiku. Nike reaguje příliš pomalu. Knight odstupuje z funkce prezidenta. 1984 – Michael Jordan a Nike Knight se vrací. Nike podepisuje smlouvu s bažantem Chicago Bulls Michaelem Jordanem a vytváří značku The Air Jordan (létající Jordan). 1985 – Nejprodávanější sportovní bota The Air Jordan se stává nejlépe prodávající sportovní botou své doby. 1986 – Další nová technologie – Air Max Nike poprvé zviditelňuje technologii „Air Max“ – vylepšení technologie „Nike Air“. 1987 – První reklamní kampaň společnosti Nike Nike zaujala první památnou reklamní kampaní. Revoluce, vytvořena okolo písní Beatles, pobouřila několik puristů rock 'n' rollu, ale firmu Nike to vyšvihlo vzhůru. 1988 – „Just do It"!!! Nike spouští reklamní kampaň „Just do it" (prostě to udělej) – silně osobní výzvu, která vyzývá ke snům, volá k činům, odmítá výmluvy a poskytuje svobodu k výstřednosti, odvaze a výjmečnosti. 1989 – Nike vítězí nad Reebokem Nike přebírá vedení podílu na trhu v USA od firmy Reebok. Nike spouští druhé kolo reklamní kampaně „Just do it"(prostě to udělej). 1992 – Nike sbírá olympijské medaile Všichni medailisté z atletické reprezentace USA na olympiádě v Barceloně nosí oblečení a obuv Nike. Nike sponzorovala hráče jako Magic Johnson a ti zakrývali americkými vlajkami bundy značky Reebok. 1994 – Nike ve fotbale Firma Nike vnikla i do fotbalu (soccer) a podepisovalo smlouvy s nejlepšími hráči. 1996 – Nike a golf Nike podepisuje smlouvu s Tigerem Woodsem, nejlepším golfistou na světě, a začíná se zabývat i tímto sportem. Další sportovní megahvězdy, Carl Lewis, Gail Devers a hlavně „muž ve zlatých tretrách" – Michael Johnson, vítězí na olympiádě v Atlantě. 1997 – Knight rentiér Knight se vzdaluje od aktivní role. Nike se vymyká. 1999 – Smrt Bowermana Spoluzakladatel Bowerman zemřel, Knight opět ujal řízení firmy Nike, avšak vytočený obviněním ze záležitosti manufaktury v zámoří. 2000 – „Nike Shox" a „Swift Suit" Na olympiádě v Sydney firma Nike představuje nejlehčí atletickou tretru, aerodynamické a termoregulační oblečení „Swift Suit", recyklovatelné tílko „Marathon Singlet" a hlavně nový tlumící systém v obuvi „Nike Shox". 2001 – 11. září 2001 Nike připomíná oběti teroristických útoků na „dvojčata" – 265 zaměstnanců společnosti Nike se účastní sedmitýdenního dobročinného Běhu přes ameriku z Astorie v Oregonu do NY. 2003 – Nike vítězí v prodeji kopaček nad Adidasem Poprvé jde více jak polovina prodeje firmy Nike odjinud než z USA. Nové produkty jako rtuťová pára pomohly vyzdvihnout společnost Nike výše než firmu Adidas a stala se tak špičkovou fotbalovou obuví v Evropě. 2004 – Zvětšování vlivu Nike kupuje značku Starter. 2005 – Nike - „Flywire" Nike představuje revoluční technologii „Flywire". Vysoce pevná vlákna fungují jako lana v závěsném mostě a zpevňují chodidlo přesně tam, kde je třeba. Flywire umožňuje vyrábět nejlehčí a nejpevnější obuv všech dob. Díky této inovaci važí atletické tretry Nike s technologií Flywire méně než sto gramů, což se nikdy předtím ještě nikomu nepodařilo. A to všechno bez změny trvanlivosti, celistvosti a pevnosti. Perez nahrazuje Knighta ve funkci generálního ředitele.